{ "title": "Ayetel Kürsi Tefsiri", "image": "https://www.ayetelkursi.gen.tr/images/ayetel-kursi-tefsiri-1741.jpg", "date": "19.01.2024 11:15:39", "author": "Çeliksu", "article": [ { "article": "
-Geceleyin inmiş olan bu Ayet-i Kerimeyi, Efendimiz (SAV), Zeyd'i (RA) çağırarak yazdırmıştır.
-Ayet-el Kûrsi indiğinde, dünyadaki bütün putlar ve krallar yere düşmüş ve başlarındaki taçları yuvarlanmıştır.
-Şeytanlar birbirleriyle çarpışarak kaçıp, iblis'in yanına toplanmışlar ve ona bu karışıklığı haber vermişlerdir.
-Peygamber Efendimizin (SAV) Ayet-el Kûrsi'de bulunan \"Yâ Hayyu - Yâ Kayyumu\", \"Hayy ve Kayyum olan ALLAH'ım Senin Rahmetinle yardım istiyorum\" buyurarak (Üzüntü ve keder anında) ettiği duadır. İsm-i Azâm olduğu da rivayet edilmekle beraber, Ariflerin Sultanı Beyazıd-ı Bistami (RA) \"Bu ismin belli bir tarifi yoktur, lâkin sen kalbini her şeyden boşaltıp, onu ALLAH'ın C. C. Vahdaniyyetine teslim ederek istediğin İsimle zikret\" buyurmaktadır.
-Ayet-el Kûrsi'de bulunan Esma-i İlahiye hiçbir Ayet-i Kerimede yoktur. Çünkü bu Ayet-i Kerime'de, bazısı açık, bazısı gizli olmak üzere onyedi yerde ALLAH'u Teâlâ'nın İsmi geçmektedir.
-Yatmadan okuyana ALLAH'u Teâlâ tarafından bir koruma verilir, sabaha kadar hiçbir şeytan yaklaşamaz.
-Yâ RasulULLAH (SAV) Kur'an'ı Kerimin hangi Sûresi (Derece bakımından) daha büyüktür? Diye soran Sahabe'ye (RA), \"İhlâs Sûresi\" buyurdu. O Sahabe (RA) \"Kur'an'ı Kerimde hangi Ayet (Fazilet bakımından) daha üstündür. \" diye sorunca, Peygamber Efendimiz (SAV) \"Ayet-el Kûrsi'dir\" buyurdu. (Darimi)

-Ayet-el Kûrsi'yi okuyan kimse yedi kalenin içine girmiş gibi muhafaza edilir. Ayet-el Kûrsi, Kur'an'ı Kerimin dörtte biridir.
-Efendimiz (SAV) buyurdu ki; \"İlim sana olsun ey Eba Münzir, Canım Kabza-i Kudretinde olan ALLAH'a C. C. Yemin ederim ki, muhakkak Ayet-el Kûrsi'nin bir dili ve ikide dudağı vardır ki, Arş'ın direğinin yanında Melik-i (Müteâl olan ALLAH'u Teâlâ Hazretlerini) takdis eder (O'na Tazimde bulunur.)\" (Ebû Dâvud, Ahmed İbni Hambel)

-Efendimiz (SAV) buyurdu ki; \"Her kim, her farz namazın arkasından Ayet-el Kûrsi'yi okursa, Cennete girmekten onu ancak ölüm men eder. Her kim onu yatacağı zaman okursa, ALLAH'u Teâlâ ona kendi evi, komşusunun evi ve etraftaki evler hakkında güvence verir. \" (Beyhâki)

-Efendimiz (SAV) buyurdu ki; \"Bakara Sûresinde bir Ayet vardır ki Kur'an Ayetlerinin Efendisidir. Şeytan olan herhangi bir evde okunursa (Şeytan) o evden çıkar. (O Ayet) Ayet-el Kûrsi'dir. \" (Beyhâki)

-Efendimiz (SAV) buyurdu ki; \"Her kim farz namazın arkasında Ayet-el Kûrsi'yi okursa, diğer namaza kadar ALLAH'ın C. C. Zimmetinde olur. \" (Heysemi)

-Efendimiz (SAV) buyurdu ki; \"Her kim Ayet-el Kûrsi'yi ve Bakara Sûresinin sonunu sıkıntılı (Kederli) anında okursa ALLAH C. C. Ona yardım eder\" (Suyuti, Dürrül Mensûr)

-(Şeytan, cinler v. S. Şerli yaratıkların şerrinden ve anne ya da çocuğuna zarar vermelerinden ya da öldürmelerinden korunmaları için) Doğum yapacak kadının, Ayet-el Kûrsi, A'raf 54. Ayeti sonuna kadar, Felâk ve Nâs Sûrelerini okuyarak ALLAH'u Teâlâ'ya sığındırılması gerekir (Hadis-i Şerifle bildirilmiştir).
-Efendimiz (SAV) buyurdu ki; \"Sen Ayet-el Kûrsi'den neredesin? O herhangi bir yemek veya katık üzerine okunursa mutlaka ALLAH C. C. O yemek ve katığın bereketini çoğaltır. \" (Suyuti)

-Efendimiz (SAV) Sûre-i Bakaranın sonunu (Amener Rasûlü) ve Ayet-el Kûrsi'yi okuduğu zaman gülerdi ve \"Onlar Arş'ın altındaki, Rahman'ın (Teâlâ) hazinesindendir. \" buyururdu. (Suyuti)

-Seleme İbni Kays (RA) \"ALLAH'u Teâlâ ne Tevratta ne İncil'de ne de Zebur'da Ayet'el Kûrsi'den daha büyük bir Ayet indirmedi. \" (Suyuti)

-Ayet-el Kûrsi, cinlere karşı kendisinden yardım alınacak duaların en büyüğüdür. Ayet-el Kûrsi'nin insandan şeytanları kovmakta çok tesirli olduğunu söylemişler, ayrıca saralı kişiye, şeytanın kendisine yardım ettiği sahir (Büyücü), kâhin, falcı, nefis ve şehvet ehli, zulüm ve gazab erbabı üzerine sadakatle okunulduğunda onların şeytanlarını etkisiz hale getirmekte de büyük gücü olduğunu denemişlerdir. Ancak sadakatle okunması şartı koşulmuştur.
-Herhangi bir muradın hasıl olması için Ayet-el Kûrsi 313 kere okunduğunda, dünya ve Ahiret hakkındaki o istek ALLAH'ın C. C. İzniyle hasıl olur (Ne bir eksik ve ne bir fazla okunmamalıdır bu sayıların adedi çok önemlidir).
-Cin musallat olan çocuğa 18 kere Ayet-el Kûrsi okunursa BİİZNİLLAH şifa bulur.
-Yemeğe okunursa yemek bereketlenir.
-Devamlı okunursa unutkanlığı giderdiğini Hz. Ali (K. V.) buyurmuştur.
-Evden çıkarken okuyan her işinde muvaffak olur ve hayırlı işleri başarır.
-Evine gelince okursan iki Ayet-el Kûrsi arasındaki işlerin hayırlı olur ve fakirliğin önlenir.
-Bir kimse evinden çıkarken Ayet-el Kûrsi'yi okursa, Hakk Teâlâ yetmiş Meleğe emreder, o kimse evine gelinceye kadar ona dua ile istiğfar ederler.
-Adını, âyetin içinde geçen ve “taht, hükümranlık, ilim, kudret” gibi mânalara gelen kürsî kelimesinden almıştır. Nazillili Muhammed Hakkı, yetü'l-kürsî'nin fazileti hakkında doksan beş hadis ve ayrıca bu âyet için doksan üç isim tespit ettiğini kaydettikten sonra kendisinin önem verdiği bazı delillere dayanarak âyetin kırk kadar adını zikretmektedir (Bk. Ḫ azînetü'l-esrâr, s. 125-138). Genellikle bu isimler ya yetü'l-kürsî'nin fazileti (A‘zamü'l-âyât, seyyidetü âyi'l-Kur'an, efdalü âyi'l-Kur'an, eşrefü âyi'l-Kur'an) veya konusu (âyetü sıfâtillâh, âyetü't-tevhîd) yahut da okunduğu takdirde sağlayacağı faydalar (El-âyetü'l-hâfıza, el-âyetü'd-dâfia) göz önünde bulundurularak düşünülmüş ve düzenlenmiştir.

Tamamı on cümleden ibaret olan yetü'l-kürsî'de Allah Teâlâ'nın birliği, O'nun hay (Daima diri) ve kayyûm (Zâtı ile kā im) olduğu, uyuklama ve dalgınlık gibi beşerî sıfatlardan münezzeh olup kâinatı kendi tasarrufunda bulundurduğu, O'nun izni olmadan kimsenin şefaat edemeyeceği, bilgisinin ezel ve ebedi kuşattığı, kudretinin arz ve semaları kapladığı ve zâtının çok yüce olduğu bildirilerek tevhid inancının esasları açık bir şekilde ifade edilmiştir.

yetü'l-kürsî'nin fazileti hakkındaki bazı hadislerde Hz. Peygamber Kur'an'da en büyük âyetin yetü'l-kürsî olduğunu (Müslim, “Müsâfirîn”, 258; Ebû Dâvûd, “Ṣ alât”, 352, “Ḥ urûf”, 1), yatağına girerken onu okuyan kimseyi Allah'ın koruyacağını ve şeytanın ona yaklaşamayacağını (Buhârî, “Vekâlet”, 10), bu âyetin içinde Allah'ın en yüce isminin bulunduğunu (Müsned, VI, 461) ve Kur'an âyetlerinin efendisi olduğunu (Tirmizî, “Feżâʾ ilü'l-Ḳ urʾân”, 2) haber vermiştir. Rivayet tefsirlerinde yer alan bazı hadislerde de yetü'l-kürsî'yi okuyana Allah'ın hemen bir melek göndereceği, ertesi güne kadar bu meleğin onun iyiliklerini yazacağı ve kötülüklerini sileceği, farz namazların arkasından onu okuyanın da öldüğü zaman cennete gireceği ifade edilmiştir. Bu hadislerde işaret edilen fazileti sebebiyledir ki yetü'l-kürsî namazların sonunda genellikle okunan bir âyettir. Aynı inançla namaz dışında da sık sık okunan âyetler arasında yer alır. (Https://islamansiklopedisi. Org. Tr/ayetul-kursi)

" } ] }